5 veidi, kā samazināt acu sasprindzinājumu strādājot pie datora.

Tikai tad, kad Jūsu acis ir skaidri fokusētas uz datora ekrāna plaknes, Jūs varat just atvieglojumu no datora redzes sindroma noguruma efektiem.

Samazināt acu sasprindzinājumu var ievērojot 5 vienkāršus noteikumus:

1. Pamirkšķini!

Koncenrtējot uzmanību uz datora ekrānu, mums ir tendence mirkšķināt daudz retāk (apmēram 3 reizēs) kā parasti. Jāatceras, ka ir jāmirkšķina apmēram 20 reizes minūtē, tas sanāk ne retāk kā 1 mirkšķināšana katras 3 sekundes. Mirkšķināšana palīdz samazināt asaru iztvaikošanu no acs virsmas un atjaunot asaru plēvīti. Ar sausām acīm grūti nepārtraukti skatīties spilgtajā taisnstūrī. Vienkārša atcerēšanās par mirkšķināšanu bieži palīdz izvairīties no acu diskomforta, saistītā ar ilgllaicīgu datora lietošanu.

2. Pārsledzies uz 20 sekundēm katras 20 minūtes

Katras 20 minūtes 20 sekunžu laikā safokusē skatu uz objektu 5-6 metru attālumā. Pretējā gadījumā Jūsu acis var kļūt daudz nepiemerotākas objektu un cilvēku vērošanai ārpus datora ekrāna darba dienas beigās. Tas var novest pie galvassāpēm vai pat ietekmēt spējas braukt ar auto un pat būt bīstami.

3. Sakārto darbavietu savai ērtībai

Organizē savu darba vietu, lai ķermeņa stāvoklis būtu maksimāli ērts. Datora ekrānam nevajadzētu būt novietotam tuvāk par 60 cm no sejas un labāk, lai tas atrastos lejupejošā leņķī no acīm. Drukātus informatīvos materiālus novieto tā, lai nevajadzētu grozīt kaklu, citādi acu muskuļiem var veidoties pārslodze no liekām kustībām.Šāds muskuļu sasprindzinājums noved pie galvassāpēm un problēmam ar redzi spilgti apgaismotajā apkārtējā vidē.

4. Aizver acis uz 20 sekundēm vismaz reizi pusstundā

5. Adaptē drukas izmēru savai redzei

Reti kurš atzīs, ka viņam nav perfekta redze. Daudz cilvēku turpina lasīt no datora ekrāna, nerūpējoties par to, lai palielinātu drukas izmēru. Šo problēmu jācenšāsnovērst, bet jatas nepalīdz – jāvēršas pie optometrista. Iztēlošanās, ka problēmu nav, šo problēmu tikai padziļina ar laiku. Ilgstoši pavadot laiku pie datora, mēs nopietni nodaram pāri savai redzei, par ko nākas vēlāk dārgi maksāt. Savlaicīgi nekonstatēta redzes problēma noved pie sliktas darba izpildes un pat negadījumiem. Ir svarīgi zināt kā samazināt acu sasprindzinājumu darba vietā, bet ja to nevar panākt patstāvīgi, ir iespējams saņemt speciālista palīdzību.

 

Pie nopietniem vai biežiem acu nogurumiem ir jānoskaidro cēlonis. Apmeklējot ārstu, noskaidrojiet savu vispārējo veselības stāvokli, jo arī augsts asins spiediens var izsaukt redzes problēmas.

Atsauce: http://www.latestnewsexplorer.com/ways-to-reduce-computer-caused-eye-strain/

Saistītie raksti:

  1. Kā pareizi lietot acis?
  2. Cik bieži jāpārbauda redze strādājot ar datoru?

 

Posted on Augusts 10, 2011, in Redzes vingrinājumi and tagged , , . Bookmark the permalink. Komentēt.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: